Open/Close Menu
  • La fira de referència del teatre infantil i juvenil tanca satisfactòriament quatre dies d’espectacles amb “la curiositat en escena” com a protagonista
  • Del 12 al 15 d’abril han actuat a Igualada 53 companyies oferint més d’un centenar de funcions i amb un total de 19 estrenes
  • La Mostra PRO guanya diversitat de programadors estatals i fidelitza els internacionals en un augment de qualitat de les activitats programades
  • La Mostra JOVE es consolida amb l’estrena del Grup de Participació Jove a L’Escorxador
  • La pluja no ha impedit que se celebrés la fira, que ha pogut reubicar la majoria d’espectacles de carrer a espais tancats

Avui acaba la 29a Mostra d’Igualada, que ha tingut lloc del 12 al 15 d’abril. La pluja no ha impedit que durant quatre dies Igualada esdevingués la capital del teatre infantil i juvenil, amb una bona afluència tan de públic familiar i juvenil com del sector professional.

La Mostra 2018 ha comptat amb la participació de 53 companyies, de les quals 8 estatals i 4 internacionals, que han ofert 54 espectacles en més d’un centenar de representacions. La fira d’Igualada ha estat escenari de 9 estrenes absolutes i 10 a Catalunya. Entre elles, destaca la bona rebuda de la proposta de circ ‘Flou Papagayo’ de Mumusic Circus, coproducció de FiraTàrrega i La Mostra d’Igualada.

Amb encara tota la tarda de diumenge per endavant, La Mostra ha registrat 11.371 localitats assolint el 84% d’ocupació de l’aforament dels espais de pagament, que augmenta respecte l’any passat. Malgrat la pluja de dijous, divendres i dissabte que indiscutiblement ha fet baixar el nombre d’assistents d’enguany, al final del dia d’avui es preveu arribar als 23.000 espectadors.

 

La Mostra PRO fidelitza professionals estatals i internacionals

Enguany s’han acreditat 682 professionals (programadors, companyies no programades i expositors) de 328 entitats provinents de Catalunya (275), de l’Estat Espanyol (40) i internacionals (13). D’aquests 682 professionals, 14 són programadors estatals (Comunitat de Madrid, País Basc, Andalusia, Illes Balears, País Valencià, Illes Canàries, Navarra, Aragó) i 14 internacionals (França, Romania, Dinamarca i Andorra). A la xifra de professionals, cal sumar-hi les companyies participants en la programació que fan augmentar el registre fins gairebé els 740 inscrits.

L’espai dedicat a La Mostra PRO creix any rere any al ritme que ho fa la qualitat de les activitats programades. En aquest sentit cal remarcar la consolidació en l’arribada de programadors d’arreu de l’Estat: “El mercat espanyol és un dels prioritaris i és molt positiu que cada cop més vegin La Mostra com a fira de referència i com a cita imperdible en el calendari de fires i festivals estratègics on generar negoci”, explica Pep Farrés, director artístic de La Mostra d’Igualada. A més, també cal destacar el ventall de disciplines amb què treballen aquests programadors que, més enllà del teatre, cada any és més àmplia i diversa.

La Mostra també viu un bon moment amb la inscripció de programadors internacionals, que enguany ha fet un salt qualitatiu i han estat els propis programadors el qui han fet d’ambaixadors al seu país per portar companys de sector a Igualada: “Treballem per obrir La Mostra a nous mercats i aquest any hem notat el que ja es venia sembrant, un efecte crida entre programadors d’arreu d’Europa”, apunta Farrés.

La Llotja ha tornat a esdevenir un espai de trobada clau, d’intercanvi d’informació i d’establiment de contactes imprescindible entre els professionals del sector. La Mostra valora especialment bé la presència de professionals el dijous 12 i el divendres 13, que s’ha vist incrementada arran de l’interès de la Jornada Professional. D’entre les activitats celebrades cal destacar la xerrada ‘Eines per apropar teatre i escola’, que va resultar un positiu intercanvi de metodologies, eines i maneres de treballar sobretot gràcies a la presència dels projectes europeus ‘Butterfly; Transforming Arts into Education’ i la ‘Dolphin School’, una escola anglesa que incorpora el teatre com un pilar bàsic del seu currículum educatiu i el 6è Mercat de Projectes d’espectacles que van tenir lloc el dijous. També la taula rodona de divendres ‘Quan comença a baixar el teló (i l’edat ens retira dels escenaris)’, una qüestió poc tractada fins ara que va donar peu a l’organització de xerrades amb temàtiques similars en vistes a les properes edicions. També les 189 reunions ràpides concertades –a banda de les informals– que van tenir lloc entre divendres i dissabte han permès a les companyies establir contacte amb programadors nacionals, estatals i internacionals i superen cada any les expectatives de l’edició anterior sent un autèntic reclam per a tots els professionals.

 

La pluja no impedeix l’exhibició d’espectacles

Tot i ser una edició condicionada per la meteorologia, gràcies a la incansable tasca de l’equip tècnic i dels voluntaris de La Mostra, la majoria d’espectacles de carrer s’han pogut reubicar en espais coberts i, fins i tot, en algun cas, els nous espais han resultat un escenari no convencional i molt atractiu com la Basílica de Santa Maria que ha acollit l’obra ‘Envà’ d’Amer i Àfrica circ. El Poliesportiu de l’escola Divina Pastora ha aglutinat les funcions programades a la plaça Cal Font i al pati del Museu de la Pell i l’Escola de Música ha substituït l’espai de la plaça de l’Ajuntament. “En una fira estratègica el programador ha de poder veure i la companyia ha de poder exhibir. Malgrat la pluja, hem centrat esforços en què això fos possible”, assegura Pep Farrés. De les 104 representacions programades, només s’han hagut de cancel·lar tres funcions i, en tots tres casos, d’espectacles que han dut a terme més d’una representació, de manera que les companyies afectades han pogut actuar a La Mostra.

 

Un públic compromès que es fa preguntes

També el públic de La Mostra ha revalidat, un any més, el compromís amb l’esdeveniment de referència per al públic infantil i juvenil. Tot i el descens d’assistència en relació a edicions anteriors a causa de la pluja, amb el bon temps de diumenge l’afluència de públic ha augmentat considerablement.

Vinculada amb la campanya d’enguany al voltant de “la curiositat en escena”, l’acció #empregunto amb què s’ha interpel·lat el públic perquè reflexioni sobre les qüestions que li han generat els espectacles ha tingut molt bona acollida, tant físicament en uns plafons on s’ha pogut escriure a la sortida de les representacions com a través de les xarxes socials. Paral·lelament, més d’una seixantena de comerciants d’Igualada han expressat què significa per ells el teatre a través de la decoració dels seus aparadors i els escolars de Primària també ho han fet amb un taller-exposició que es podrà visitar a la Sala Municipal d’Exposicions fins al 29 d’abril. D’altra banda, fins al 24 d’abril es pot participar al IV Concurs de Crítica Teatral Infantil i Juvenil.

 

Els joves, protagonistes en primera persona de La Mostra

Aquest 2018 s’ha estrenat el Grup de Participació Jove, un projecte diferent i innovador en què una vintena de nois i noies d’entre 12 i 18 anys, amb la coordinació directa de La Mostra i amb la feina de molts mesos, han creat tot un programa d’activitats paral·leles per complementar la programació oficial a L’Escorxador, el punt de trobada jove. “Durant quatre dies hem aconseguit omplir tot l’espai d’arts escèniques i joves, tot un èxit que la pluja no ha pogut aixafar”, expliquen els joves.


Write a comment:

*

Your email address will not be published.

11 − 2 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

/wp-content/uploads/2018/04/logos_web_2018_2.jpg
© 2018 LA MOSTRA D'IGUALADA - Fira de teatre infantil i juvenil.  © Ajuntament d'Igualada   -   Avís legal   -   Segueix-nos a: